image
 

Jaunumi

Biežāk uzdotie jautājumi - pacientu ceļvedis

01.10.2018

Kur saņemt medicīnisko palīdzību? Lasīt šeit

Kad un kā saukt neatliekamo palīdzību?

Dzīvībai kritiskos gadījumos jāzvana Neatliekamās medicīniskās palīdzības (NMP) dienestam - 113!   Plašāk lasīt šeit

Biežāk uzdotie jautājumi un atbildes par veselības aprūpes pakalpojumiem plašāk Nacionālā veselības dienesta mājaslapā http://www.vmnvd.gov.lv, plašāk lasīt šeit:

 NACIONĀLĀ VESELĪBAS DIENESTA informatīvais bezmaksas tālrunis 80001234

Kāpēc veidojas rindas uz valsts apmaksātajiem pakalpojumiem ?

Rindas parasti veidojas uz valsts apmaksātajiem pakalpojumiem, kurus pacienti vēlas izmantot, maksājot tikai pacienta iemaksu. Tas galvenokārt notiek divu iemeslu dēļ:
1. Katru gadu valsts piešķir noteiktu finansējumu katrai ārstniecības iestādei, no kura izejot tiek plānots ambulatorās palīdzības apjoms katram mēnesim. Tātad piešķirtā valsts nauda ir ierobežota, un pacientu skaits, kurus iestāde var pieņemt, izmantojot valsts līdzfinansējumu, ir ierobežots, kā rezultātā veidojas rindas. Ne vienmēr pacienti ir gatavi gaidīt garajās rindās, tāpēc bieži izvēlas maksas pakalpojumus, kur rindas nav tik lielas, jo ārstniecības iestāde tās var regulēt pati.
2. Daudzi pacienti, nespējot sagaidīt savu rindu, dažādu iemeslu dēļ uz vizīti vai izmeklējumu neierodas, reģistratūru par to neinformējot, līdz ar to pārējiem pacientiem gaidīšanas laiks pagarinās.

Kas ir nosūtījums pie speciālista un kādos gadījumos tas nepieciešams?

Lai saņemtu valsts apmaksātu ārsta speciālista konsultāciju vai diagnostisko izmeklējumu, maksājot tikai pacienta iemaksu, nepieciešams ģimenes ārsta vai cita ārsta speciālista nosūtījums *. Pie tiešās pieejamības speciālistiem, nosūtījums nav nepieciešams, lasīt šeit

* nosūtījums nepieciešams arī, ja pakalpojumu sniedz apdrošinātai personai, kura norēķinās ar veselības apdrošināšanas polisi, ja to paredz apdrošinātāju noteikumi ar kuri noteikti Līgumā.

Ko nozīmē pacienta iemaksa?

Medicīniskos pakalpojumus iedala:
- maksas pakalpojumi;
- valsts apmaksātie pakalpojumi, kur pacientam jāpiedalās ar līdzmaksājumu t.i.- pacienta iemaksu. Tās apmēru nosaka valsts un tā ir vienāda visās Latvijas ambulatorajās ārstniecības iestādēs.
Sīkāku informāciju par Pacienta iemaksām, to apmēriem un atbrīvotājām iedzīvotāju kategorijām varat lasīt
šeit

Ko nozīmē maksas pakalpojums?

Maksas pakalpojumi medicīnas aprūpē nozīmē, ka pacients pats sedz visu medicīniskā pakalpojuma cenas samaksu. Šo cenu nosaka veselības iestāde, kurā pacients ārstējas. Maksas pakalpojumus var segt arī ar apdrošināšanas polisēm. Katrai apdrošināšanas kompānijai un Polises veidam ir dažādi noteikumi, kuros tiek noteikts kādi un cik lielā apmērā pakalpojumi tiek apmaksāti.

Kādos gadījumos pacienti izvēlas maksas pakalpojumus?
1. Nepieciešamo medicīnisko pakalpojumu valsts neapmaksā.
2. Pacients nevēlas gaidīt valsts apmaksāto pakalpojumu rindā.
3. Nav ģimenes ārsta vai speciālista nosūtījums.
4. Speciālists, kurš rakstījis nosūtījumu, nav līgumattiecībās ar valsti.

Vairāk par valsts apmaksātajiem veselības aprūpes pakalpojumiem SIA "Zemgales veselības centrā" lasīt šeit