image
 

Jaunumi

Biežāk uzdotie jautājumi - pacientu ceļvedis

06.04.2017

  Kur saņemt medicīnisko palīdzību? Lasīt šeit

Nelielu traumu, pēkšņu saslimšanu gadījumos un hronisku slimību saasinājuma gadījumos, iedzīvotāji var vērsties ģimenes ārstu praksēs.

Ārpus ģimenes ārsta darba laika iespējams:

·                        zvanīt uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni 66016001

·                        vērsties pie dežūrārstiem

 

Zemgale

 

 

 

Jelgavas poliklīnika

Sudrabu Edžus iela 10, Jelgava, LV-3001

63022100, 63022101

Pieaugušajiem, bērniem

Darbdienās 15.00-19.00

 

Jelgavas pilsētas slimnīca

 

Brīvības bulvāris 6, Jelgava, LV-3002

 

63021802

 

Pieaugušajiem, bērniem

 

Otrdienās, piektdienās 15.00-20.00

Sestdienās, svētdienās 9.00-19.00

·         doties uz steidzamās medicīniskās palīdzības punktiem

·         vērsties  slimnīcu uzņemšanas nodaļās:

Zemāk esošajā tabulā ir apkopota informācija par slimnīcu uzņemšanas nodaļām, kurās tiek sniegti valsts apmaksāti veselības aprūpes pakalpojumi, kā arī informācija par to palīdzības sniegšanas profiliem.

Kas jāņem vērā?

·                        Pirms došanās uz uzņemšanas nodaļu ieteicams ar to sazināties, lai precizētu palīdzības saņemšanas iespējas.

·                        Slimnīcu uzņemšanas nodaļās netiek sniegta valsts apmaksāta medicīniskā palīdzība gadījumos, kas nav neatliekami un kuros nepieciešama plānveida pakalpojuma saņemšana!

Darba laiks - katru dienu 00:00-24:00

Jelgava

Jelgavas pilsētas slimnīca

Brīvības bulvāris 6, tālr.63021802

Neatliekamo palīdzību sniedz internists*, ķirurgs, pediatrs-neonatologs, ginekologs, dzemdību speciālists, traumatologs, ortopēds, anesteziologs, reanimatologs, neirologs.

* Internista kompetencē ir infekciozas un neinfekciozas, toksiskas, neoplastiskas, alerģiskas, imunoloģiskas, metaboliskas un deģeneratīvas ģenēzes sirds un asinsvadu, elpošanas, gremošanas orgānu, nieru un urīnceļu, locītavu un balsta aparāta, iekšējās sekrēcijas orgānu, limfas un asinsrades orgānu slimību diagnostika, profilakse un terapija.
Dzīvībai kritiskos gadījumos jāzvana Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam - 
113!


Lai ambulatori saņemtu konsultācijas pie speciālistiem, veiktu diagnostiskos izmeklējumus vai saņemtu citus ambulatorus veselības aprūpes pakalpojumus, iedzīvotāji var vērsties ambulatorajās ārstniecības iestādēs.

Lai saņemtu veselības aprūpes pakalpojumus slimnīcā, iedzīvotāji var vērsties ārstniecības iestādes, kurās tiek nodrošināta valsts apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumu sniegšana ārstniecības iestādes stacionārā.

 NACIONĀLĀ VESELĪBAS DIENESTA informatīvais bezmaksas tālrunis 80001234

  • Kad un kā saukt neatliekamo palīdzību?

    Uz neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta ārkārtas tālruni ‘113’ jāzvana situācijās, kad cilvēka dzīvība ir apdraudēta un neatliekamās medicīniskās palīdzības saņemšanā izšķirošas ir minūtes – ir gūta ļoti smaga trauma vai ir pēkšņa saslimšana un neatliekamā medicīniskā palīdzība nepieciešama nekavējoties.  Sīkāka informācija infografikā - ŠEIT

    Informāciju par visām valsts apmaksātajām veselības aprūpes iespējām iedzīvotāji var iegūt arī zvanot uz Nacionālā veselības dienesta BEZMAKSAS INFORMATĪVO TĀLRUNI:  80001234

  • Kurš var saņemt valsts garantēto veselības aprūpi?

  • Latvijā saskaņā ar Ārstniecības likuma 17.pantu valsts apmaksātos veselības aprūpes pakalpojumus saņem:

    ·         Latvijas pilsoņi;

    ·         Latvijas nepilsoņi;

    ·         Eiropas Savienības dalībvalstu, Eiropas Ekonomikas zonas valstu un Šveices Konfederācijas pilsoņi, kuri uzturas Latvijā sakarā ar nodarbinātību vai kā pašnodarbinātas personas, kā arī viņu ģimenes locekļi;

    ·         Ārzemnieki, kuriem ir pastāvīgās uzturēšanās atļauja Latvijā;

    ·         Bēgļi un personas, kurām piešķirts alternatīvais statuss;

    ·         Aizturētie, apcietinātie un ar brīvības atņemšanu notiesātās personas.

    Latvijas pilsoņu un Latvijas nepilsoņu laulātajām, kurām ir termiņuzturēšanās atļauja Latvijā, no valsts pamatbudžeta grūtnieču aprūpi un dzemdību palīdzību ir tiesības saņemt bez maksas. Personas, kuras nav minētas Ārstniecības likumā 17.pantā, ārstniecības pakalpojumus saņem par maksu, atbilstoši ārstniecības iestādes vai speciālista maksas pakalpojumu cenrādim.

    Plašāku informāciju lasīt ŠEIT

  • Kas ir tiešās pieejamības speciālisti?

Lai saņemtu valsts apmaksātu ārsta speciālista konsultāciju vai diagnostisko izmeklējumu, maksājot tikai pacienta iemaksu, nepieciešams ģimenes ārsta vai cita ārsta speciālista nosūtījums. 

Bez nosūtījuma pacients var vērsties pie šādiem speciālistiem:

  • pie ginekologa;
  • pie oftalmologa;
  • pie bērnu ķirurga;
  • pie pediatra;
  • pie sporta ārsta;
  • pie psihiatra vai bērnu psihiatra, ja pacients slimo ar psihisku slimību;
  • pie pneimonologa, ja pacients slimo ar tuberkulozi;
  • pie dermatovenerologa, ja pacients slimo ar seksuāli transmisī­vajām slimībām;
  • pie endokrinologa, ja pacients slimo ar cukura diabētu;
  • pie onkologa, onkologa ķīmijterapeita, ja pacients slimo ar onkoloģisku slimību;
  • pie infektologa, ja pacients slimo ar humānā imūndeficīta vīrusa infekciju;
  • pie narkologa, ja pacients slimo ar alkohola, narkotisko vai psiho­tropo vielu atkarību.

  • Svarīgi! Pie ārstiem, kuri nav līgumattiecībās ar Nacionālo veselības dienstu, ir jāmaksā atbilstoši ārstniecības iestādes maksas pakalpojumu cenrādim, kas atrodas reģistratūrā informācijas stendā vai www.zvc.lv pie katra speciālista apraksta.
  • Dodoties vairākas reizes pie ārsta-speciālista vienas saslimšanas laikā, atkārtots ģimenes ārsta nosūtījums nav nepieciešams!
  • Kāpēc veidojas rindas uz valsts apmaksātajiem pakalpojumiem ?
  • Rindas parasti veidojas uz valsts apmaksātajiem pakalpojumiem, kurus pacienti vēlas izmantot, maksājot tikai pacienta iemaksu. Tas galvenokārt notiek divu iemeslu dēļ:
    1. Katru gadu valsts piešķir noteiktu finansējumu katrai ārstniecības iestādei, no kura izejot tiek plānots ambulatorās palīdzības apjoms katram mēnesim. Tātad piešķirtā valsts nauda ir ierobežota, un pacientu skaits, kurus iestāde var pieņemt, izmantojot valsts līdzfinansējumu, ir ierobežots, kā rezultātā veidojas rindas. Ne vienmēr pacienti ir gatavi gaidīt garajās rindās, tāpēc bieži izvēlas maksas pakalpojumus, kur rindas nav tik lielas, jo ārstniecības iestāde tās var regulēt pati.
    2. Daudzi pacienti, nespējot sagaidīt savu rindu, dažādu iemeslu dēļ uz vizīti vai izmeklējumu neierodas, reģistratūru par to neinformējot, līdz ar to pārējiem pacientiem gaidīšanas laiks pagarinās.

    Ko nozīmē pacienta iemaksa?
  • Medicīniskos pakalpojumus iedala:
    - maksas pakalpojumi; 
    - valsts apmaksātie pakalpojumi, kur pacientam jāpiedalās ar līdzmaksājumu t.i. pacienta iemaksu
    .Tās apmēru nosaka valsts un tā ir vienāda visās Latvijas ambulatorajās ārstniecības iestādēs.
  • No pacienta iemaksām atbrīvotās kategorijas. Valsts apmaksātas veselības aprūpes saņemšanas kārtību nosaka Ministru kabineta 2013.gada 17.decembra noteikumi Nr.1529 „Veselības aprūpes organizēšanas un finansēšanas kārtība”. Atbilstoši Noteikumu Nr.1529. 23.pantam, lasīt ŠEIT
  • Ko nozīmē maksas pakalpojums?
  • Maksas pakalpojumi medicīnas aprūpē nozīmē, ka pacients pats sedz visu medicīniskā pakalpojuma cenas samaksu. Šo cenu nosaka veselības iestāde, kurā pacients ārstējas. Maksas pakalpojumus var segt arī ar apdrošināšanas polisēm. Katrai apdrošināšanas kompānijai un Polises veidam ir dažādi noteikumi, kuros tiek noteikts kādi un cik lielā apmērā pakalpojumi tiek apmaksāti.

    Kādos gadījumos pacienti izvēlas maksas pakalpojumus?
    1. Nepieciešamo medicīnisko pakalpojumu valsts neapmaksā.
    2. Pacients nevēlas gaidīt valsts apmaksāto pakalpojumu rindā.
    3. Nav ģimenes ārsta vai speciālista nosūtījums.

    4. Speciālists, kurš rakstījis nosūtījumu, nav līgumattiecībās ar valsti.

     Valsts neapmaksātie pakalpojumi: par veselības aprūpes pakalpojumiem , par kuriem  no valsts budžeta nemaksā , skatīt Nacionālā veselības dienesta mājaslapā šeit

    Kas jāņem vērā pacientiem ar apdrošināšanas polisēm?

    1. Atsevišķus pakalpojumus apdrošināšanas kompānijas apmaksā tikai daļēji vai neapmaksā. Sīkāku informāciju par pakalpojumu klāstu, ko apmaksā katra polise varat saņemt savā apdrošināšanas kompānijā.

    2. Ja vēlaties saņemt pakalpojumu ar apdrošināšanas polisi, līdzi jāņem:
       -  apdrošināšanas polise,
       -  ārsta, speciālista nosūtījums,
       -  personu apliecinošs dokuments:
      
         (Saskaņā ar Personu apliecinošu dokumenta likuma 2.panta trešā daļā noteikto Latvijas Republikā personu apliecinoši dokumenti ir tikai:
          
     - Personas apliecība (
    ID- identifikācijas karte);
           - Pase.

          
     ! Transportlīdzekļa vadītāja apliecība nav uzskatāma par personu apliecinošu dokumentu Personu apliecinošu dokumenta likuma izpratnē.